911

Weiss

911
história podľa woke ideológie
 
Daniel
Daniel | 26.3.2023 08:35

Ani mne to veľmi "nereže", ale nepohral sa s históriou napr. aj Tarantino pri Nehanebných bastardoch, či Vtedy v Hollywoode. A biely Muhamad Ali (Mark Wahlberg)? Ten, kto chce kultúrnu vojnu, si dôvod vždy nájde. S každej strany barikády.


mnnnxxx
mnnnxxx | 26.3.2023 09:12

Aj negativna reklama je reklama. Co je na tom divne?


Weiss
Weiss | 26.3.2023 09:41

Daniel | 26.3.2023 08:35
Ty si už tomu vášmu ačohentizmu nasadil korunu, keď fake meme o bielom Muhammadovi berieš za fakt. No a Tarantinove filmy je kategória sama o sebe - žiadne historické snímky :)


Daniel
Daniel | 26.3.2023 11:16

Weiss | 26.3.2023 09:41 -> Ak by si chcel chápať, chápal by si. Ale nechceš. Radšej konflikt. Hrať sa z históriou v hranom filme, keď sa pohrá autor z dejinami a vytvorí si vlastnú, hoci aj kontroverznú verziu, nikoho nevytáča, no stačí zmeniť farbu pleti, či nedajbože pôvod a už je tu davová histéria od ľudí, ktorí v nej urobil stopu len vtedy, keď si utreli zadok do trávy.


Ehmm
Ehmm | 26.3.2023 11:20

Chceli byť politický korektní, a nedávali podmienku farbu pleti pre uchádzačky a vybrali tú najlepsiu.
Ešte môžeme byť radi, že je to žena, za desať rokov už možno už ani to nebude môcť byť bráne do úvahy kvôli diskriminácii pohlaví.


Gargamel
Gargamel | 26.3.2023 11:34

Daniel - tak ako existujú latentní homosexuáli (tí najhlucnejsi proti LGBTIQ), tak existujú latentní rasisti (rovnaké prejavy ako pri prvej skupine). A, samozrejme, ideálne "problém rasy" hneď obrátiť na "problém pohlavie", pripadne to spojiť do jednej pointy "problému". To je tá najskodlivejsia lúza na tejto planéte. A skrývajú sa v skupine konzervatívcov, pretože si mylne myslia, že tam patria. 🤷


Nejojo
Nejojo | 26.3.2023 11:45

Miestne retardované buzny si dnes hodia kockou, aby zistili aké pohlavie dnes majú.
A druhou kockou, aby zistili, akej rasy sú.
A potom sa tu na Guláši vygrcajú.


Hovado
Hovado | 26.3.2023 11:53

Už si dogrcal?


Nejojo
Nejojo | 26.3.2023 11:57

Hovado - dnes si čo? Apache AH-64 alebo Catepillar báger?


Daniel
Daniel | 26.3.2023 12:46

Nejojo | 26.3.2023 11:45 -> Mal si si dnes dať na obed písmenkovú polievku, aby aspoň raz z teba vyšla rozumná veta.


mnnnxxx
mnnnxxx | 26.3.2023 13:13

Nejojo ma trvale problemy s pohlavim, tak ich musi ventilovat aj na guláši 😉


Nathanael
Nathanael | 26.3.2023 15:11

Gargamel: To prirovnanie Ti IMHO nesedí... ak latentný homosexuál vystupuje proti LGBTI agende, lebo si nechce priznať, že je na tom podobne, tak latentný rasista by mal vystupovať proti rasizmu... :)


Gargamel
Gargamel | 26.3.2023 15:20

Nathanael - ak by to znamenalo, že je proti (napr. anti), tak by si mal pravdu (aj to len čiastočne na konkrétny výraz, nie dôvod). Ale toto je trošku iné.
Ak sa tvári, že "ja nie som rasista, ale..."

Pre zjednodušené vysvetlenie, latentný znamená skrytý.

A logicky to dokonca tiež sedí, len namiesto "proti rasizmu" si dosaď "proti (inej) rase" 😉 (čiže nemusí byť černoch, aby mal niečo proti černochom) 🤷


| 26.3.2023 16:39

gargamel, je v poriadku vyhlasenie napr.: "ja nie som rasista, ALE nesuhlasim s politickou agendou blm"?


Gargamel
Gargamel | 26.3.2023 16:49

| 26.3.2023 16:39
Ak vieš, čo je pôvodným poslaním BLM (nie tých extrémistov, čo sa na tom iba zviezli) tak nie, nie je v poriadku (tzn. nesuhlasis s rovnakými právami iných rás). 😉 Majú niekde uprednostňovanie "svojej rasy" pred inú?
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Black_Lives_Matter


| 26.3.2023 18:04

hm, a co ak nemyslim "povodne poslanie", ale to, kde sa uz uplatnuje extremizmus? stale je to blm. ale ok, nemam chut sa zamotavat v nejakej analyze co ako kde a kedy blm myslia.

co takto "ja nie som rasista, ALE nesuhlasim s uplatnovanim pozitivnej diskriminacie (aka affirmative action)"? inymi slovami, uprednostnujem objektivny vyrovnany vyber (kandidatov) na zaklade ich schopnosti bez ohladu na rasu?


Gargamel
Gargamel | 26.3.2023 18:35

26.3.2023 18:04
tak sa teda opravím o blm. Je mi to úplne jedno, či je to z tvojho pohľadu v poriadku. Každý sme iný, niekto rasista, niekto homofób, niekto tolerantný, niekto...
A pozitívna diskriminácia má tiež svoje "muchy", ak sa nesprávne využíva. Ak ide o schopnosti, vedomosti, zručnosti... tak tam by nemala rozhodovať.
Ak ide o "doplnenie stavu", tak tam je to vhodné.(napr. výber obsadenia voľného mestského bytu...)
A ak sa ide na základe rovnakých schopností (...) uplatňovať pozitívna diskriminacia, tak je to za mňa OK 😉
Ale opäť, niekto má predsudky, niekto nie. Niekomu vadí pohlavie, niekomu pomoc tým, ktorí ju potrebujú (lebo však mne nikto nepomohol!). Každý sme iný. Ale ak spojis BLM a pozitívnu diskrimináciu, tak potom si asi nepochopil(a) podstatu.
A k tejto téme - keby japonských samurajov vo filmoch hrali aj američania, alebo agentov KGB černosi, tak mi je to úplne jedno = nikto tým nikoho nediskrimuje (ani pozitívne). 🤷


| 26.3.2023 19:09

vsetko co som tym chcel povedat je, ze pausalne oznacovat toho, kto pouzije slovo "ale" vo vete "nie som rasista" za latentneho rasistu je principialne nespravne. zalezi totiz na tom, co konkretne je povedane za tym "ale". ak poviem "nie som rasista, ale cernoch ku mne domov nesmie", tak zjavne rasista som. ak poviem napriklad "nie som rasista, ale nesuhlasim s poklaknutim futbalistov pred zapasom", tak to bude zrejme o niecom inom. kazdy ma pravo mat vyhrady voci comukolvek, dolezite je o co sa jedna a aky je dovod danych vyhrad.

ak niekto zakaze pouzit "ale" vo vete "nie som rasista" (a podobne pripady si iste sam lahko odvodis), apriori odmieta akukolvek debatu a tym ultimativne rozdeluje spolocnost.

"Ale ak spojis BLM a pozitívnu diskrimináciu, tak potom si asi nepochopil(a) podstatu." - osobne neriesim ani blm, ani pozitivnu diskriminaciu, vysvetlenie vidis vyssie. poukazujem na to, ze mozem mat (a mam pravo na) vyhrady ci uz voci konkretnym politickym krokom blm, alebo pripadom uplatnovania pozitivnej diskriminacie. a nerobi to zo mna automaticky rasistu s ktorym sa nediskutuje.

"keby japonských samurajov vo filmoch hrali aj američania, alebo agentov KGB černosi, tak mi je to úplne jedno = nikto tým nikoho nediskrimuje" - akurat sa tym skresluje historia, ale to je v dnesnom svete uz uplne jedno. "nie som rasista, ale nesuhlasim s tym, aby stredovekych anglickych panovnikov hrali cernosi, pretoze je to historicky nemozne" ;)


Gargamel
Gargamel | 26.3.2023 19:48

ahaa, problém sú slovíčka "kto pouzije slovo "ale" vo vete "nie som rasista" za latentneho rasistu je principialne nespravne."
Ale ja nemôžem za to, že niekto nevie správne používať slovíčko ale, ako to dokazuješ.
"Principiálne" vysvetlím, aby bolo jasné, kto je rasista a kto sa hrá, že rasista nie je (napr. vadí mu poklaknutie futbalistov ako prejav solidárnosti - nikto ich nenúti!):
Nie som rasista! = nepotrebuje použiť "ale".
Som rasista! = nepoužije vetu o vyhranení sa, že je rasista a grcia ďalej svoje obmedzené myšlienky.
Tvárim sa, že nie som rasista. = použije "ale".

Tento druh a formulácia je identická jednej osobe, ktorá je tu prihlásená, tak načo tá anonymita? To, že s tebou nesúhlasím je ok, každý sme nejaký, nie?

"akurat sa tym skresluje historia" - takže keď v minulosti hrali len muži, tak ženy vlastne neexistovali? Veď je to historicky nemožné :D
A opakujem, nikto nepíše históriu = neskresľuje, že boli panovníci černosi. Proste niektorí nedokážu rozlíšiť realitu od filmu, čo už...

Našťastie, je to len tvoj názor a tvoj pohľad. Zdá sa, že doba je už niekde inde ;)


Daniel
Daniel | 26.3.2023 19:57

Veď je to celé jednoduché.
Filmová dramatizácia = fikcia a videnie autora (aj keď podľa reálnej udalosti)
Dokumentárny film = o historickej realite


| 26.3.2023 20:22

ok gargamel. nemyslim, ze ma vyznam sa ti snazit nieco dalej vysvetlovat. tvoj prvy odstavec mi zobral dych, pretoze doteraz som ta povazoval za rozumneho a racionalneho cloveka. nevadi, moj kedysi vyborny kamarat je dnes antivaxer-antiliberal-mierotvorca, takze ako si sa vyfarbil ty ma zase az tak nesokuje. btw, asi ti uslo, aka vlna kritiky sa zniesla na tych futbalistov, ktori poklaknut odmietli. ale ok, nikto ich nenutil... k zbytku tvojich konstruktov sa vyjadrovat nebudem.

ohladne druheho odstavca: na gulasi ucet nemam a prispievam sem preto, lebo to pravidla sme.sk umoznuju, pokial mas ucet tam. a neplanujem si tu ucet vytvarat pre tych par komentov co sem obcas dam.

ohladne zbytku, film moze byt akakolvek fikcia, ale pokial je prezentovany ako historicka drama, mal by sa drzat historickych faktov. to je moj nazor. btw, "takže keď v minulosti hrali len muži, tak ženy vlastne neexistovali? Veď je to historicky nemožné" wtf bruh?

vidim, ze rozdelenie spolocnosti je zjavne silnejsie nez som si myslel. a ideologia je mocny nastroj, na jednej aj na druhej strane.


Gargamel
Gargamel | 26.3.2023 20:48

samozrejme, veď píšem, každý sme iný :D
"pretoze doteraz som ta povazoval za rozumneho a racionalneho cloveka" - aj ja teba, ale iba doteraz :D

"takze ako si sa vyfarbil ty ma zase az tak nesokuje." - nie, ja som čiernobiely odjakživa a nehrám sa na akože (ne)rasistu ;)

"pokial je prezentovany ako historicka drama, mal by sa drzat historickych faktov." - historické fakty môžu byť zachované, aj keď ti niekoho pokožka, konkrétne tebe, nie je po vôli. Ale zrejme si v tom roztržení prehliadol: "A opakujem, nikto nepíše históriu = neskresľuje, že boli panovníci černosi." - pre vysvetlenie, ak si niekedy čítal/skúmal niečo v histórii, ideálne v téme nové publikácie, tak asi tam nebolo spomínané, že stredoveký panovník bol černoch, však? Podrobnejšie to už vysvetliť neviem (teda, ak komunikujem s dospelým človekom)

A toto tvoje nepochopenie ma fakt rozosmialo:
""takže keď v minulosti hrali len muži, tak ženy vlastne neexistovali? Veď je to historicky nemožné" wtf bruh?" = takže muži hrali dej aj za ženy (hádam niečo o histórii vieš, keď sa do nej nejak starieš cez filmy). Farba pleti je problém, pohlavie nie? Ahaa, toto si iba nepochopil, tak ok ;)

"tvoj prvy odstavec mi zobral dych" - v tom sa zhodneme, ako sa ľudia dokážu schovávať za túto frázu so slovíčkom "ale" ts ts ts

"vidim, ze rozdelenie spolocnosti je zjavne silnejsie nez som si myslel. a ideologia je mocny nastroj, na jednej aj na druhej strane." - súhlasím, najväčšia hranica je v tolerancii a empatii. Bolo to vidieť počas covidu, teraz počas vojny na Ukrajine a prenieslo sa to aj do iných tém, napr. tej, ktorú sa snažíš "obhájiť/zjemniť". Proste solidarita (Ukrajina, blm odkaz na históriu) je pre niektorých nad ich chápanie, všakže ;)


| 26.3.2023 21:31

gargamel, rasista je niekto, kto si mysli a je presvedceny o tom, ze jedna rasa je nadradena nad inu. nie ten, kto nesuhlasi so strojenym (a nutenym) "vyjadrovanim podpory", alebo politickymi ambiciami kadejakych oportunistov. ale to ty nepochopis, lebo to pochopit nechces. rovnako ako dezolati, co maju dopredu rozhodnute co si budu mysliet a nejaka argumentacia im je u prdele. ste uplne rovnaki, len kazdy na opacnej strane barikady.

k filmom, ja viem ze v minulosti zeny nehrali, lebo to bolo povazovane za nemravne, ale nechapem co to sem pleties :D vsak to nema s temou ziaden suvis. v minulosti hrali muzi zenske postavy, pretoze zeny hrat nesmeli. dnes ale mozu hrat vsetci, bez ohladu na pohlavie alebo rasu. btw, rovnako by mi vadilo, ak by napr. m.l.kinga alebo shaku zulua hral beloch alebo aziat.

gargamel, myslim, ze dalsia debata medzi nami postrada zmysel. my uz mozme jedine tak smolkov lovit :D :D :D


Gargamel
Gargamel | 26.3.2023 22:03

🤦🤦🤦 hej, lovenie bude pre teba ľahšie 😉
ale páči sa mi, že si to skúsil aj ako anonym, len spôsob komunikácie a "argumentácie" zostal 🤷
(akurát si zmenil tému, no výsledok si vytvoril rovnaký, čiže od prvej tvojej otázky je to zero, a len tvoje osobné, úzkoprofilové názory bez uplatnenia v aktuálnej dobe = meškáš pár desaťročí) 🤷


Nejojo
Nejojo | 27.3.2023 04:06

mnnnxxx | 26.3.2023 13:13
Zabudol si si prepnúť account na guláši.
Ale vôbec nie si retardovaný, naozaj nie.


Nathanael
Nathanael | 27.3.2023 11:21

Gargamel | 26.3.2023 15:20

Je to len taká hra so slovíčkami, ale fakt to prirovnanie k latentnému homosexuálovi nesedí :) Ibaže by si to myslel tak, že niekto je napr. latentný černoch... Alebo potom by malo byť, že niekto je latentný homofób - to by bolo ekvivalentné k latentnému rasistovi.
Lebo - ak ako bernú mincu vezmem názor, že proti LGBTI vystupujú často tí, ktorí tam "patria" a "hanbia sa za to" a preto to najviac kritizujú - tak latentný rasista je taký, čo sa za to hanbí a preto rasistom nadáva...


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader